|
dalisz.hu |
2018.11.16 |
|
|
Magyarországon a városi biciklizés nem elterjedt |
|
|
Magyarország Európa egyik vezetõ kerékpáros nagyhatalma, azonban ez elsõsorban nem a városi kerékpározásnak köszönhetõ. A szekunder adatelemzésünk eredményeként korábbi kutatások tapaszalatai alapján azt vehettük észre, hogy az európai fõvárosok körében a Magyarország az utolsó helyek egyikén kullog, ami a kerékpárhasználatot illeti. Az adatközlõ Európai Kerékpárosok Szövetsége (European Cyclists’ Federation) adatai alapján, noha az adatok nem pont ugyanabból az évbõl származnak Európa különbözõ fõvárosaiból (a dátumok 2007-2014 közöttiek), megállapítható, hogy az elsõ helyeken itt is Hollandia és Dánia szerepel (a fõvárosaik népességének 32-35%-a választja leggyakrabban a kerékpárt), Magyarország azonban a sereghajtók között található: a fõvárosban csak az emberek 2%-a használ "fõleg kerékpárt" mindennapos közlekedése során. Ez megfelel több, közép-kelet-európai fõváros arányainak (Szófia: 3%, Pozsony-Budapest: 2%, Prága-Varsó-Bukarest: 1%). A rendkívüli alacsony arány fõként Magyarország esetében sokkoló: átlagosan tizenegyszer többen bicikliznek „vidéken”, mint Budapesten, és ezzel a magyar vidék-város megosztottság a legnagyobb egész Európában, ami a kerékpározást illeti.
|
|
|
|
|